
Відповідно до Статті 382 Цивільного кодексу України всі власники квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку є співвласниками на праві спільної сумісної власності спільного майна багатоквартирного будинку.
Спільне майно багатоквартирного будинку:
- приміщення загального користування (у тому числі допоміжні), несучі, огороджувальні та несуче-огороджувальні конструкції будинку,
- механічне, електричне, сантехнічне та інше обладнання всередині або за межами будинку, яке обслуговує більше одного житлового або нежитлового приміщення.
Управляюча компанія (житлово-експлуатуюча організація або ОСББ) за договором з власником виконує послуги з санітарно-технічного обслуговування та обслуговування внутрішньобудинкових мереж, утримує на балансі відповідне майно, забезпечує управління цим майном і несе відповідальність за його експлуатацію згідно з чинним законодавством (Закон України «Про житлово-комунальні послуги» Розділ IV стаття 13).
Зокрема, мова йде і про внутрішньобудинкову систему гарячого, холодного водопостачання та централізованого опалення. Ця система починається від зовнішньої стіни будинку (крім транзитних трубопроводів) до першої запірної арматури на відгалуженні від стояка або (у разі її відсутності) трійника (врізки) включно, що знаходиться у квартирі споживача (житлового приміщення у гуртожитку), нежитлового приміщення у житловому будинку (гуртожитку).
Також невід’ємною частиною внутрішньобудинкової системи є і елеваторний вузол, який призначений для підключення будинку до зовнішніх теплових мереж та забезпечує належну циркуляцію теплоносія у внутрішньобудинковій системі опалення. (Відповідно до Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 869 від 1 червня 2011 р. «Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги»).
Теплові вводи, елеваторні вузли, вузли вводу системи опалення та гарячого водопостачання житлових будинків було передано на баланс департаменту житлового господарства міської ради рішенням виконавчого комітету ВМР у жовтні 2012 року.
( Рішення виконавчого комітету Вінницької міської ради №2656 від 25.10.2012р. на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 01 червня 2011р. №869 «Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги»).
Тобто, управляючі компанії (житлово-експлуатуючі організації або ОСББ) відповідають за технічне обслуговування житлових будинків, включаючи роботи з контролю за його станом, забезпечення справності, працездатності, наладки та регулювання інженерних систем. Технічне обслуговування внутрішньобудинкових систем тепло-, водопостачання, водовідведення і зливової каналізації та витрати на виконання цих робіт здійснюються відповідно до законодавства.
Теплопостачальне підприємство відповідає за справність зовнішніх мереж, які знаходяться поза межами житлових будинків. Наголошуємо на тому, що нарахування за послуги з централізованого опалення та гарячого водопостачання на будинок здійснюються відповідно до показників загальнобудинкових приладів обліку. Якщо є пориви у зовнішніх теплових мережах, то споживачі не сплачують за це. А про пориви в мережах, що проходять у будинку, мають піклуватися співвласники будинку та управляючі компанії.
Зауважимо, що перед початком опалювального сезону працівниками КП ВМР “Вінницяміськтеплоенерго” разом з представниками управляючих компаній (житлово-експлуатуючі організації або ОСББ) міста проведено обстеження житлового фонду на предмет готовності до опалювального сезону 2018-2019 років. Проведено обстеження всіх без винятку житлових будинків, які отримують послугу з централізованого опалення та гарячого водопостачання від КП ВМР “Вінницяміськтеплоенерго”.
За результатами обстеження лише 37 житлових будинків отримали Акти готовності до опалювального періоду 2018-2019рр. що свідчить про їх 100% готовність.
А в 1073 будинках можливі проблеми, які мають вирішити управляючі компанії (житлово-експлуатуючі організації або ОСББ). На проведення робіт управляючим компаніям (житлово-експлуатуючим організаціям або ОСББ) було спрямовано відповідні приписи.
Тож звертаємося до споживачів! У разі невідповідності послуги з централізованого опалення та централізованого гарячого водопостачання, споживач, в першу чергу, повинен звернутися до управляючої компанії (житлово-експлуатуючої організації або ОСББ). Управляюча компанія (житлово-експлуатуюча організація або ОСББ) має перевірити відповідність параметрів на вводі в будівлю та у разі їх відсутності або надання не в повному обсязі викликати представника теплопостачальної організації.
Якщо ж параметри на вводі в будівлю відповідають нормативу представник експлуатуючої організації проводить перевірку роботи внутрішньобудинкової системи.
Управляюча компанія (житлово-експлуатуюча організація або ОСББ) повинна перевірити:
- роботу елеваторного вузла,
- працездатність запірної арматури,
- утеплення розподільчих трубопроводів у підвалі та на горищі,
- наявність несанкціонованих втручань (демонтаж короткозамкнених ділянок перед опалювальними приладами; заміни трубопроводів з зменшенням умовного діаметру; встановлення запірної арматури, непередбаченої проектом на будинок, яка порушує належну циркуляцію по окремих контурах; збільшення площі опалювальних приладів).