Споживачам
filler image

Найчастіші запитання

- У моїй квартирі автономне опалення, а в платіжках постійно є нарахування за постачання теплової енергії. Чому?


        Нарахування, які ви отримуєте, – це нарахування за опалення місць загального користування (МЗК) та плата за абонентське обслуговування Вашого будинку. До МЗК відносяться опалення сходових клітин, вестибюлів, перехідних шлюзів, позаквартирних коридорів, колясочних, кладових. Плата за опалення МЗК також враховує частку за розподільчі трубопроводи, які знаходяться в підвалі або на горищі й саме за них нараховується оплата. Дані нарахування сплачують всі мешканці будинку, на який теплопостачальне підприємство надає послугу, без винятку: сплачують і ті, хто отримують послугу з централізованого опалення, і ті, хто від’єднані від мереж.

        Пунктом 14. Постанови №830 передбачено, що відокремлення (відключення) від мереж (систем) централізованого опалення (теплопостачання) та постачання гарячої води не звільняє власників квартир та нежитлових приміщень від обов’язку відшкодування витрат за обсяг теплової енергії, витраченої на опалення місць загального користування (МЗК) та допоміжних приміщень, та на функціонування внутрішньобудинкових систем опалення будинку. Такий обсяг теплової енергії розраховується та розподіляється між всіма споживачами відповідно до Методики розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг, затвердженої наказом Мінрегіону від 22 листопада 2018 р. №315.

        Пунктом 24 Постанови №830 зазначено, якщо проектом на будинок було передбачено встановлення приладів опалення у місцях загального користування та допоміжних приміщеннях, але вони були демонтовані, то для забезпечення нормативної температури у цих приміщеннях такі прилади опалення повинні бути відновлені виконавцем послуг з управління багатоквартирним будинком.

        Пунктом 11 Постанови №1198 від 03 жовтня 2007 року «Про затвердження Правил користування тепловою енергією» зазначено, що самовільне втручання в діючі системи теплопостачання і теплоспоживання забороняється.

        Відповідно до пункту 5. Статті 13 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» від 09 листопада 2017 року №2189-VIII (далі – Закон №2189-VIII) у разі якщо співвласники багатоквартирного будинку не прийняли рішення про вибір моделі договірних відносин та не уклали з виконавцем комунальної послуги відповідний договір, з ними укладається індивідуальний договір про надання комунальної послуги, що є публічним договором приєднання.

        З 01 листопада 2021р. почали діяти індивідуальні договори без обслуговування внутрішньобудинкових систем на послуги з постачання теплової енергії та гарячої води, які являються публічними договорами приєднання укладені відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 21.08.2019р. №830 «Про затвердження Правил надання послуги з постачання теплової енергії і типових договорів про надання послуги з постачання теплової енергії» (далі - Постанова №830), Постанови Кабінету Міністрів України від 11.12.2019р. №1182 «Про затвердження Правил надання послуги з постачання гарячої води та типових договорів про надання послуги з постачання гарячої води».

        Законом №2189-VIII та договорами передбачено нарахування плати за абонентське обслуговування окремо на послугу з постачання теплової енергії та послугу з постачання гарячої води.

        Відповідно пункту 11. Статті 1. Розділу І. Закону №2189-VIII плата за абонентське обслуговування - платіж, який споживач сплачує виконавцю комунальної послуги за індивідуальним договором про надання комунальних послуг, що включає витрати виконавця, пов’язані з укладенням договору про надання комунальної послуги, здійсненням розподілу обсягу спожитих послуг між споживачами, нарахуванням та стягненням плати за спожиті комунальні послуги, обслуговуванням та заміною вузлів комерційного обліку води і теплової енергії (у разі їх наявності у будівлі споживача).

        Відповідно до Статті 6. Закону України від 22 червня 2017р. №2119-VIII «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» обслуговування та заміна вузлів комерційного обліку здійснюються оператором зовнішніх інженерних мереж, витрати оператора зовнішніх інженерних мереж на обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку (їх складових частин) відшкодовуються споживачами відповідної комунальної послуги, а також власниками (співвласниками) приміщень, обладнаних індивідуальними системами опалення та/або гарячого водопостачання у такій будівлі, шляхом сплати виконавцю комунальної послуги плати за абонентське обслуговування - за умови укладення індивідуальних договорів.

        Абонентська плата – це окремий вид платежу, який щомісячно відображено окремою позицією у платіжках за житлово-комунальні послуги і який обов’язково потрібно оплачувати всім споживачам без винятку.


- У квартирі спекотно, коли завершите опалювальний період?

    Для завершення опалювального сезону мають бути відповідні передумови:
  • середня температура зовнішнього повітря протягом трьох діб поспіль повинна бути не нижча +8°C,
  • Далі Вінницька міська рада має прийняти відповідне рішення про закінчення опалювального сезону,
  • Далі КП ВМР «Вінницяміськтеплоенерго» завершує опалювальний сезон від тієї дати, яка зазначена в прийнятому рішенні.

- У квартирах холодно, чому ще не розпочинається опалювальний період?

    Для початку опалювального сезону мають бути відповідні передумови:
  • середня температура зовнішнього повітря протягом трьох діб поспіль повинна бути нижча +8°C,
  • Далі Вінницька міська рада приймає відповідне рішення про початок опалювального сезону,
  • Далі КП ВМР «Вінницяміськтеплоенерго» розпочинає опалювальний сезон від тієї дати, яка зазначена в прийнятому рішенні.

- Коли розпочинається опалювальний сезон у закладах соціальної сфери (школи, садочки, лікарні)?

    Спочатку Вінницька міська рада приймає відповідне рішення про початок опалювального сезону у відповідних закладах, потім опалювальний сезон у даних закладах розпочинається згідно із заявками керівників відповідних закладів.

- Коли завершується опалювальний сезон у закладах соціальної сфери (школи, садочки, лікарні)?

    Опалювальний сезон у даних закладах завершується лише згідно із заявками керівників відповідних закладів. Заявки до КП ВМР «Вінницяміськтеплоенерго» зазвичай надходять пізніше, ніж завершується опалювальний сезон для населення відповідно до рішення виконавчого комітету Вінницької міської ради.

- До якого числа і як необхідно подавати показники індивідуальних приладів обліку гарячого водопостачання?

      

    Подавати показники індивідуального приладу обліку гарячої води необхідно з 25 до останнього числа місяця щомісяця.

     Це можна зробити будь яким нижченаведеним способом:

    - на офіційному сайті КП ВМР «Вінницяміськтеплоенерго» за посиланням https://vmte.vn.ua/countMeter.html ;

    - чат-бот у Telegram за посиланням https://telegram.me/VMTE_bot або наберіть у пошуку в Telegram ВМТЕ;

    - через Viber в режимі повідомлень за номером (098) 160-54-44; 

    - за номерами телефонів кол-центру КП ВМР «Вінницяміськтеплоенерго» (098) 160 54 44 або (0432) 60-54-44;

    - в особистому кабінеті на https://www.pay.vn.ua;

    - за телефоном 0 800 216 612 Центру муніципальних систем управління.

    Подавати показники лічильників гарячої води потрібно всім споживачам без винятку, навіть тим, хто не користується послугою гарячого водопостачання, але мають такий прилад обліку у своєму помешканні


- Я не користуюся послугою з постачання гарячої води, але нарахування отримую. Чому?

    Відповідно до пункту 5. Статті 13 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» від 9 листопада 2017 року №2189-VIII (зі змінами) у разі якщо співвласники багатоквартирного будинку не прийняли рішення про вибір моделі договірних відносин та не уклали з виконавцем комунальної послуги відповідний договір, з ними укладається індивідуальний договір про надання комунальної послуги, що є публічним договором приєднання.

    З 1 листопада 2021р. почали діяти індивідуальні договори без обслуговування внутрішньобудинкових систем на послуги з постачання теплової енергії та гарячої води, які являються публічними договорами приєднання укладені відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 11.12.2019р. №1182 «Про затвердження Правил надання послуги з постачання гарячої води та типових договорів про надання послуги з постачання гарячої води» (далі- Постанова №1182).

    Згідно пункту 45.12 Постанови №1182 споживач зобов’язаний надавати виконавцю, що здійснює розподіл обсягів спожитих послуг, показання вузлів обліку, що забезпечують індивідуальний облік споживання послуги в квартирі (приміщенні) багатоквартирного будинку, в строки з 25-го по 31-ше число кожного місяця. Подавати показники лічильників гарячої води потрібно всім споживачам без винятку, навіть тим, хто не користується послугою гарячого водопостачання, але мають такий прилад обліку у своєму помешканні.

    Це можна зробити:

    - на офіційному сайті КП ВМР «Вінницяміськтеплоенерго» за посиланням https://vmte.vn.ua/countMeter.html;

    - чат-бот у Telegram за посиланням https://telegram.me/VMTE_bot або наберіть у пошуку в Telegram ВМТЕ;

    - через Viber в режимі повідомлень за номером: (098) 160-54-44; 

    - за номерами телефонів кол-центру КП ВМР «Вінницяміськтеплоенерго»: (098) 160 54 44 або (0432) 60-54-44;

    - в особистому кабінеті на https://www.pay.vn.ua;

    - за телефоном 0 800 216 612 Центру муніципальних систем управління.

    Якщо показники за вищезазначений період не передані, нарахування проводяться без врахування показників квартирного лічильника, а саме по нормативу на кількість прописаних осіб, або у разі наявності загальнобудинкового лічильника на житловому будинку, відповідно до його показників.

    Якщо споживач не передав показники в попередньому місяці, він може скоригувати їх у наступному розрахунковому місяці, за умови, якщо термін повірки квартирних лічильників не завершився.


- У мене немає індивідуального приладу обліку гарячої води: як здійснюються нарахування за послугу з постачання гарячої води у такому випадку?

    Відповідно до пункту 5. Статті 13 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» від 9 листопада 2017 року №2189-VIII (зі змінами) у разі якщо співвласники багатоквартирного будинку не прийняли рішення про вибір моделі договірних відносин та не уклали з виконавцем комунальної послуги відповідний договір, з ними укладається індивідуальний договір про надання комунальної послуги, що є публічним договором приєднання.

    З 1 листопада 2021р. почали діяти індивідуальні договори без обслуговування внутрішньобудинкових систем на послуги з постачання теплової енергії та гарячої води, які являються публічними договорами приєднання укладені відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 11.12.2019р. №1182 «Про затвердження Правил надання послуги з постачання гарячої води та типових договорів про надання послуги з постачання гарячої води» (далі- Постанова №1182).

    Згідно п. 27 Постанови 1182 на час відсутності у споживача вузла розподільного обліку у зв’язку з проведенням повірки засобів вимірювальної техніки, які є складовою частиною такого вузла обліку, ремонту для цілей розподільного обліку обсяг гарячої води визначається відповідно до Наказу від 22.11.2018 № 315 «Про затвердження Методики розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг» (далі - Наказ №315).

    Якщо квартира не обладнана квартирним лічильником гарячої води нарахування проводяться:

    1. Житловий будинок не оснащений загальнобудинковим лічильником – відповідно до п.1.4 Розділу IX Наказу 315 сумарний обсяг спожитої гарячої води визначається відповідно до затвердженої норми споживання гарячої води, встановленої органом місцевого самоврядування (3,15 м3 на одну особу в місяць) з урахуванням кількісті прописаних осіб.

    Житловий будинок оснащений загальнобудинковим лічильником – відповідно до п.2 Розділу IX Наказу 315 від показників загальнобудинкового лічильника віднімаються сумарні показники квартирних лічильників, а різниця розподіляється пропорційно кількості осіб, прописаних в квартирах не оснащених приладами обліку.


- Чому здійснюють нарахування за послугу з постачання теплової енергії в міжопалювальний період?

    Нарахування, які Ви бачите у платіжці під час міжопалювального періоду, - це нарахування за умовно-постійну частину тарифу на послугу з постачання теплової енергії.

    У КП ВМР «Вінницяміськтеплоенерго» розрахунки за послугу з постачання теплової енергії здійснюються за двоставковим тарифом — це вимога Кабінету Міністрів України. Так, на виконання рішення колегії Міністерства з питань житлово-комунального господарства від 22.02.2008р. та розпорядження Кабінету Міністрів України від 26.04.2007р. №229-р. виконком Вінницької міської ради 27.11.2008р. затвердив рішення за №2852, згідно з яким 01.01.2009р. на підприємстві КП ВМР "Вінницяміськтеплоенерго" введено в дію порядок розрахунків за постачання теплової енергії за двоставковим тарифом. Двоставковий тариф обраховано, виходячи з тієї ж собівартості тарифу, яка була затверджена Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП).

    Цей тариф передбачає, що жителі міста сплачують за послугу з постачання теплової енергії протягом усього року, але за різними ставками. Двоставковий тариф дозволяє зменшити фінансове навантаження на споживачів в опалювальний період. Двоставковий тариф на послугу з постачання теплової енергії складається з двох частин: "умовно-постійної» (оплата рівними частинами протягом року) та "умовно-змінної» витрат (плата за фактично спожиту теплову енергію).  

     Умовно-постійна частина тарифу не авансовий платіж, а витрати підприємства. Тому і сплачувати їх потрібно протягом усіх 12 місяців. Ці кошти спрямовуються на потреби підприємства. Зокрема, на придбання матеріалів (труб, засувок, компенсаторів), сплату різноманітних податків і зборів. Коли на житлові будинки не надається послуга з постачання теплової енергії, це не означає, що підприємство не працює. Підприємство готується до нового опалювального періоду. Крім планових робіт з ремонту всього обладнання та реконструкції мереж, щодня наші працівники працюють на ліквідації поривів, виявлених після гідравлічних випробувань, відділи по роботі з населенням ведуть прийом споживачів з питань розрахунків, бухгалтерія обробляє плату від населення, сплачує податки та нараховує заробітну плату, диспетчерська служба цілодобово стежить за злагодженістю роботи котелень, справності мереж. Кожен структурний підрозділ виконує свою роботу, необхідну для повноцінного функціонування підприємства. "Умовно-змінні витрати" (плата за фактично спожиту теплову енергію). Для споживачів, в будинках яких встановлено прилад обліку теплової енергії, плата за фактично спожиту теплову енергії визначається згідно з показниками загальнобудинкового лічильника виходячи із вартості 1 Гкал, яка становить 1314,08 грн. Найбільше навантаження в роботі підприємства припадає саме на зимовий період, коли виробляється і транспортується теплова енергія до будинків споживачів.

    Схема нарахувань тарифу наступна:

    травень, червень, липень, серпень, вересень — нараховується лише «умовно-постійна» частина тарифу;

    жовтень (з початку опалювального сезону), листопад, грудень, січень, лютий, березень, квітень (до закінчення опалювального сезону) — нараховується «умовно-постійна» частина тарифу + плата за фактично спожиту теплову енергію.

    Таким чином, з початку нарахувань плати за послугу з постачання теплової енергії за двоставковим тарифом, змін зазнала лише сама система нарахувань. Ви не сплачуєте більше, двоставковий тариф дозволяє лише зменшити фінансове навантаження на споживачів в опалювальний період!


- Є питання щодо пільг/субсидій. Куди звернутися, щоб отримати відповідь?

    За отриманням інформації про будь-які питання, пов’язані з нарахуванням пільги чи субсидії за житлово-комунальні послуги, можна звернутися до структурних підрозділів з питань соціального захисту населення за місцем проживання: м. Вінниця, просп. Космонавтів, 30 (другий поверх) або вул. Замостянська,7. За отриманням інформації про операції, здійснені за обліковим записом пільговика щодо перерахування коштів управителям, об’єднанням, виконавцям комунальних послуг, пільговики звертаються до АТ “Ощадбанк”. Інформація надається в порядку, визначеному АТ “Ощадбанк”.

- Необхідно полагодити/замінити індивідуальний прилад обліку гарячої води. Які мої дії?

    Наше підприємство надає послуги з опломбування, розпломбування та повірки індивідуального приладу обліку. Заміною/ремонтом індивідуального приладу обліку споживач займається самостійно. Але врахуйте, що перед заміною/ремонтом Вам необхідно розпломбувати індивідуальний прилад обліку, після встановлення нового приладу/монтажу старого полагодженого обов’язково потрібно опломбувати. Якщо необхідно опломбувати або розпломбувати індивідуальний прилад обліку гарячого водопостачання, Ви можете залишати заявку за посиланням http://vmte.vn.ua/workMeter.html Заявка на виклик контролера опрацьовується протягом двох робочих днів (врахуйте, що п'ятниця, субота та неділя - неробочі дні в міжопалювальний період). При створенні заявки обов’язково зазначайте коректну електронну адресу, адже саме на зазначену Вами адресу, буде відправлено відповідь щодо дня приходу контролера і рахунок, який необхідно буде сплатити. Перевіряйте також папку '/спам'/, тому що були випадки, коли лист потрапляв саме до цієї категорії. Контролер зможе опломбувати Ваш прилад обліку лише за наявності у Вас квитанції про оплату послуги.

- Опалювальний сезон розпочався. Як дізнатися, з якого числа будуть здійснюватися нарахування за послугу з постачання теплової енергії?

    Нарахування за послугу з централізованого опалення здійснюються відповідно до показників загальнобудинкового приладу обліку теплової енергії, тобто, будуть з того числа, коли ви фактично отримуватимете послугу на будинок

- У моїй квартирі проходить два стояки з гарячою водою: на кухні та у ванній. Відповідно стоять два лічильники на гарячу воду. Я хочу відмовитись від гарячої води на кухні. Як це зробити?

    Для вирішення цього питання, Вам необхідно викликати контролера для опломбування вентиля на кухні в закритому стані.

    Способи виклику контролера КП ВМР «Вінницяміськтеплоенерго»:

    -        за номерами телефонів кол-центру: (0432) 60-54-44 або (098) 160-54-44;

    -        через Viber, у режимі повідомлень, за номером: (098) 160-54-44;

    -        в Telegram обрати відповідну функцію в чат-боті ВMTE;

    -        залишити онлайн-заявку на офіційному сайті підприємства за посиланням http://vmte.vn.ua/workMeter.html .

    При оформленні заявки будь-яким способом вам повідомлять день приходу контролера та нададуть рахунок для оплати за послугу. 

    Заявка на виклик контролера опрацьовується протягом двох робочих днів (врахуйте, що п'ятниця, субота та неділя - неробочі дні в міжопалювальний період). При створенні заявки обов’язково зазначайте коректну електронну адресу, адже саме на зазначену Вами адресу, буде відправлено відповідь щодо дня приходу контролера і рахунок, який необхідно буде сплатити. Перевіряйте також папку '/спам'/, тому що були випадки, коли лист потрапляв саме до цієї категорії. Контролер зможе опломбувати вентиль в закритому стані лише за наявності у Вас квитанції про оплату послуги.


- Як здійснюються нарахування за послугу з постачання теплової енергії при наявності/відсутності загальнобудинкового приладу обліку теплової енергії?

    Всі нарахування здійснюються відповідно до показників загальнобудинкового приладу обліку, у разі відсутності загальнобудинкового приладу обліку теплової енергії плата за надані послуги здійснюється згідно з установленими нормативами споживання - з розрахунку за 1 кв. метр опалюваної площі квартири та з урахуванням фактичної температури зовнішнього повітря і фактичної кількості днів надання цієї послуги в місяці, який є розрахунковим.

- Як здійснюються нарахування за послугу з постачання теплової енергії, якщо в будинку встановлено ІТП (індивідуальний тепловий пункт)?

    Якщо у Вашому будинку встановлено ІТП, подача теплоносія відбувається відповідно до температури зовнішнього повітря. Якщо за вікном буде вища температура, то, відповідно, будинок буде споживати менше теплової енергії, а якщо навпаки – буде нижча температура повітря, то кількість теплової енергії, яка буде споживатися будинком, буде збільшуватися. Регулювання подачі теплоносія на будинок при наявності ІТП здійснюється автоматично. Також при встановленні ІТП на будинок встановлюється загальнобудинковий прилад обліку теплової енергії. Всі нарахування здійснюються відповідно до показників даного приладу. Тобто, ви разом з іншими мешканцями будинку сплачуватимете лише за ту кількість теплової енергії, яку споживатиме ваш будинок.

- Гаряча вода з крану тече брудна. Хто має вирішити ситуацію?

    КП ВМР «Вінницяміськтеплоенерго» здійснює лише підігрів, а не очистку води, яку бере з водопроводу. До та після насосу і на виході гарячої води в будинок від центрального теплового пункту (ЦТП)/індивідуального теплового пункту (ІТП) стоять фільтри, які забезпечують гарячу воду належної якості. Колір води в кранах може забруднюватися у зв’язку з накопиченням бруду в стояках будинку. Для того, щоб вирішити питання із забрудненням води, зверніться до управляючої компанії, щоб вони прочистили стояки в будинку. Адже це внутрішньобудинкова система, за яку відповідають саме управляючі компанії відповідно до договорів, укладених зі співвласниками житлових будинків (відповідно до п. 3 Статті 1. Закону України №2189-VIII від 9 листопада 2017р. “Про житлово-комунальні послуги”).

- На моєму особовому рахунку накопичився великий борг за послугу з постачання теплової енергії / за послугу з постачання гарячої води, але я не можу його погасити одразу. Що робити?

    Якщо все-таки сталося так, що у Вас з`явився борг, радимо не накопичувати його, а знайти можливість сплатити. Один із варіантів вирішення ситуації, якщо у вас немає можливості сплатити всю суму одразу, – укладання договору з реструктуризації заборгованості. Договір з реструктуризації заборгованості передбачає сплату боргу рівними частинами протягом визначеного періоду. Але є умова - одразу потрібно сплатити 50% від суми всього боргу. Як можна укласти договір з реструктуризації боргу? Для цього потрібно звернутися з відповідною заявою в службу збуту КП ВМР «Вінницяміськтеплоенерго».
      До заяви обов’язково додаються:
    • копію паспорту,
    • копію ідентифікаційного коду,
    • копію правовстановлюючих документів на квартиру (свідоцтво про право власності або договір оренди),
    • довідку про склад сім`ї.

- Як часто потрібно повіряти лічильники гарячої води?

    Згідно Наказу.МІНІСТЕРСТВА ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ №1747 від 13.10.2016р «Про затвердження міжповірочних інтервалів законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, за категоріями», повірка лічильників індивідуального обліку споживання теплової енергії та гарячої води проводиться один раз на чотири роки https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1417-16#n13

- Хто має оплачувати за повірку лічильника гарячої води?

    З грудня 2017 повірка засобів обліку води, які знаходяться у власності фізичних осіб, здійснюється за кошти споживачів. «Розділ IV Стаття 17. Повірка засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації ЗУ «Про метрологію та метрологічну діяльність» Періодична повірка засобів вимірювальної техніки (результати вимірювань яких використовуються для здійснення комерційних розрахунків за спожиті теплову енергію і воду) проводиться за рахунок плати за абонентське обслуговування - за умови укладення індивідуального договору або індивідуального договору з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем про надання комунальних послуг відповідно до Закону України "Про житлово-комунальні послуги". У разі укладення колективного договору про надання комунальних послуг, договору про надання комунальних послуг з колективним споживачем або прийняття рішення співвласниками про порядок обслуговування та заміну вузла (вузлів) комерційного обліку відповідно до законодавства періодична повірка засобів вимірювальної техніки (результати вимірювань яких використовуються для здійснення комерційних розрахунків за спожиті теплову енергію і воду) проводиться за рахунок співвласників багатоквартирного будинку. Періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування і монтаж) вузлів обліку, що забезпечують індивідуальний облік споживання теплової енергії та води в квартирах (приміщеннях) будинку, здійснюються за рахунок власників таких вузлів обліку, якщо інше не встановлено договором. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1314-18#top

- Чому я отримую нарахування за абонентське обслуговування?


    Абонентська плата – це окремий вид платежу, який щомісячно відображено окремою позицією у платіжках за житлово-комунальні послуги і який обов’язково потрібно оплачувати всім споживачам без винятку.

    Звертаємо увагу, що витрати на абонентське обслуговування раніше були складовою тарифу на комунальні послуги, однак після прийняття змін у законодавстві їх виведено як окремий платіж.

    Відповідно Постанови Кабінету Міністрів № 808 від 21.08.2019р. з внесеними змінами 01.09.2021р. плата за абонентське обслуговування складається:

    -   з витрат, пов’язаних з укладенням договору про надання комунальної послуги;

    -  із здійснення розподілу обсягу спожитих послуг між споживачами, нарахуванням та стягненням плати за спожиті комунальні послуги;

    ​- виконання інших функцій, пов’язаних з обслуговуванням виконавцем абонентів за індивідуальними договорами (крім обслуговування та поточного ремонту внутрішньобудинкових систем теплопостачання, водопостачання, водовідведення та постачання гарячої води).

    Тобто, крім плати за послуги з постачання теплової енергії і постачання гарячої води нараховується абонентська плата, окремо по кожній послузі.

    Розмір абонентської плати обмежено (він залежить від розміру прожиткового мінімуму), з 01.12.2021р. граничний розмір складає 35,19 грн. на 1 абонента (один особовий рахунок, незалежно від кількості мешканців у квартирі), окремо по кожній послузі.

    Розмір абонентської плати по КП ВМР «Вінницяміськтеплоенерго» менша, ніж граничний розмір і складає https://vmte.vn.ua/price_population.html