
АНТИКОРУПЦІЙНІ НОВИНИ
комунального підприємства Вінницької міської ради
"Вінницяміськтеплоенерго"
До відому суб’єктів декларування!
Попереджуючи можливі питання, чи потрібно декларувати 1000 грн., що отримані як допомога в рамках Програми «єПідтримка» (особи які пройшли повний курс вакцинації від хвороби COVID-19 спричиненої коронавірусом SARS-Cov-2).
У своїй відповіді посилаюсь на п.137 Роз’яснень НАЗК від 29.12.2021 року № 11, чи потрібно відображати в розділі 11 декларації «Доходи, у тому числі подарунки», кошти отримані в рамках Програми «єПідтримка». Відповідаю, дані кошти не являються доходом, іншими словами відображати їх отримання в декларації не потрібно.
Поряд з цим відповідно до п.174 Роз’яснень НАЗК від 29.11.2021 року надається відповідь на питання чи потрібно зазначати в розділі 12.1 декларації відомості про поточний рахунок, відкритий для зарахування допомоги в рамках Програми «єПідтримка»?
Так, якщо такий рахунок буде відкрито станом на кінець звітного періоду.
За матеріалами (НАЗК) професіонал з антикорупційної діяльності.
«До відому суб’єктів декларування!
НАЗК оновило Порядок повідомлення про відкриття валютного рахунку в банку-нерезиденті.
З 1 грудня 2021 року змінюється Порядок повідомлення про відкриття валютного рахунку в банку-нерезиденті.
Тепер повідомлення про відкриття валютного рахунку в банку-нерезиденті подається лише через Реєстр декларацій в електронній формі.
Паперову копію подавати до НАЗК не потрібно.
Нагадуємо вам, якщо ви або член вашої сім’ї відкрили валютний рахунок в установі банку-нерезидента, то про це потрібно повідомити протягом 10 днів з дня, коли ви або член вашої сім’ї відкрили такий рахунок або з дня, коли вам стало відомо чи повинно було стати відомо про відкриття такого рахунка членом сім’ї.
Крім того:
- Якщо ви відкрили кілька рахунків в одному банку-нерезиденті протягом одного дня, ви подаєте лише одне повідомлення, де вказуєте ці рахунки та місце знаходження банку-нерезидента.
- Якщо протягом дня ви відкрили кілька рахунків в різних банках-нерезидентах або ж в одному, але разом із членом вашої родини, то повідомлення повинні бути подані окремо (щодо кожного банку або окремої особи).
- Повідомлення подається незалежно від того перебуває декларант в Україні чи за її межами.
З оновленим Порядком інформування НАЗК про відкриття валютного рахунка в установі банку-нерезидента можна ознайомитися з посиланням (https://bit.ly/3rqiSMW).
За матеріалами( НАЗК )професіонал з антикорупційної діяльності.
Професіонал з антикорупційної діяльності В.Л. Чепорнюк
«До відому суб’єктів декларування!
Що нового чекає на декларантів у 2022 році?
30 днів! Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) розпочинає зворотній відлік з 1-го грудня 2021 року. До початку кампанії декларування 2022 року залишився лише один місяць.
Від сьогодні ми починаємо не лише активно нагадувати вам про те скільки залишилося до старту подачі щорічних декларацій, але й розповідати про нові зміни в Реєстрі декларацій, де знайти всю необхідну інформацію для заповнення декларації та до кого можна звернутися, якщо не знаходите відповідей на свої питання.
Серед оновлень:
- Нова форма декларації.
- Оновлений порядок повідомлення про відкриття валютного рахунку в банку-нерезиденті.
НАЗК не лише оновило форми, але ще й затвердило Порядок заповнення декларації. Вперше у декларантів з’явилася повноцінна інструкція про те як правильно заповнювати кожен пункт декларації. Тепер подати декларацію буде ще простіше.
НАЗК продовжує активно готуватися до нового сезону подання щорічних декларацій. Тому зараз відбувається процес модернізації Реєстру декларацій, який має не лише змінити форму декларації, але й частково автоматизувати її заповнення.
Попри це ми розуміємо, яке занепокоєння можуть спричинити можливі помилки в роботі Реєстру, якщо потрібно подати декларацію.
Пам’ятайте: головна мета НАЗК — знаходити реальні порушення, а не притягувати до відповідальності за технічні помилки у деклараціях. Тому звертаємося до декларантів: якщо під час заповнення декларації ви виявите технічні проблеми, які не стосуються грошових виражень — будь ласка, зверніться до НАЗК.
Нагадуємо, що телефон контакт-центру НАЗК – +38 (044) 200–06–94.
За матеріалами( НАЗК )професіонал з антикорупційної діяльності.
Професіонал з антикорупційної діяльності В. Л. Чепорнюк
В листопаді 2021 року буде розпочата робота Комісії з метою проведення комплексу організаційних і практичних заходів з оцінки корупційних ризиків в діяльності КП ВМР «Вінницяміськтеплоенерго».
При наявності пропозицій відносно змін та доповнень до діючої Антикорупційної програми КП ВМР «Вінницяміськтеплоенерго» від 25.01.2021 року, а також інформації щодо фактично наявних корупційних ризиків в організаційно-управлінських, фінансово-господарських, кадрових та юридичних процедурах діяльності підприємства.
Прошу Вас направляти повідомлення на «Електрону скриньку» antikor@vmte.vn.ua , або звертатись особисто до професіонала з антикорупційної діяльності підприємства, а також до членів комісії відповідно до наказу від 20.10. 2020 року № 341 «Про створення Комісії з оцінки корупційних ризиків».”
Професіонал з антикорупційної діяльності В.Л. Чепорнюк
Якщо ви вирішили завершити роботу на публічній службі, то загалом вам потрібно подати 2 типи декларації — “перед звільненням” та “після звільнення”.
Декларацію “перед звільненням” потрібно подати впродовж 20 робочих днів з дня звільнення. Вона охоплюватиме період, який не був охоплений деклараціями, які суб’єкт декларування подавав раніше.
Декларацію “після звільнення” потрібно подати на наступний рік після звільнення у період кампанії декларування. Тобто з 1 січня по 31 березня наступного року після звільнення.
Національне агентство з питань запобігання корупції розуміє, що подання двох декларацій може бути обтяжливим для суб’єктів декларування. Однак, це вимога Закону. Адже лише за умови таких заходів можливо виявити тих окремих осіб, які використали свої посади у власних інтересах, а не на користь держави.
У яких випадках декларації типів “перед звільненням” та “після звільнення” не потрібно подавати?
- Якщо до 1 квітня наступного року після звільнення з посади суб’єкт декларування знов розпочинає діяльність на публічній службі, то він подає щорічну декларацію за минулий рік. В такому випадку декларацію “після звільнення” подавати не потрібно.
- Якщо особа перестає бути суб’єктом декларування (наприклад, згідно зі змінами, внесеними до закону, чи у зв’язку зі зміною статусу юридичної особи публічного права на юридичну особу приватного права) декларації подавати не потрібно. Адже в цих випадках особа втрачає статус суб’єкта декларування, і вимоги фінансового контролю більше не поширюються на неї.
Наприклад, у період з 18.10.2019 по 234.10.2020 помічники суддів були суб’єктами декларування та мали обов’язок подати декларації. 24.10.2020 набув чинності Закон України № 912-ІХ «Про розвідку», яким їх виключено з числа таких суб’єктів.
Отже, з24.10.2020 помічники суддів, а також особи, які звільнилися з цієї посади, не зобов’язані подавати декларації будь-якого типу.
- Якщо публічний службовець був переведений на іншу посаду державної служби/став переможцем конкурсу та звільнився з роботи і був прийнятий в інший орган протягом 20 календарних днів декларації “перед звільненням” та “після звільнення” не подаються.
- У разі, якщо особа обіймала одночасно дві посади, що зумовлювали обов’язок подавати декларацію, але протягом року вона звільнилася або іншим чином припинила перебувати на одній із таких посад, декларації “перед звільненням” та “після звільнення” не подаються (оскільки особа продовжує виконувати діяльність, пов’язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування або прирівняну Законом до неї діяльність).
Докладніше про типи декларацій можна прочитати за посиланням: https://bit.ly/3wjumBe.
За матеріалами НАЗК.
Як діяти, якщо у вас виник конфлікт інтересів?
Колишній заступник начальника регіонального сервісного центру МВС однієї з областей підписав накази щодо преміювання себе та осіб, які є його родичами. Саме за це НАЗК склало щодо нього адміністративний протокол.
Проте посадовець міг би уникнути порушення, якби дотримувався рекомендацій про врегулювання конфлікту інтересів.
Що саме потрібно зробити для того, щоби запобігти або врегулювати конфлікт інтересів розповідаємо далі:
Крок 1. Впевніться в тому, що ви дійсно не маєте конфлікт інтересів.
Якщо ви не впевнені в тому чи є у вас конфлікт інтересів, ви можете звернутися до НАЗК за отриманням роз’яснення: https://bit.ly/3v79Xib.
Важливо: отримати роз’яснення можуть саме особи, які мають сумніви щодо наявності в них конфлікту інтересів.
Щоб отримати якнайбільш чітке роз’яснення у зверненні потрібно зазначити таку інформацію:
- зміст ваших повноважень;
- зміст приватного інтересу та ситуації (дії/рішення), стосовно якої (яких) у вас є сумніви щодо наявності конфлікту інтересів;
- документи, які підтверджують інформацію, вказану вище.
Після того, як ви отримаєте підтвердження від НАЗК про те, що у вас немає конфлікту інтересів, ви можете продовжувати виконувати свої службові повноваження без вжиття додаткових заходів.
Якщо НАЗК підтвердить наявність конфлікту інтересів, дивіться крок два.
Крок 2. Повідомте свого керівника про те, що у вас є реальний чи потенційний конфлікт інтересів до кінця наступного робочого дня від моменту, коли ви дізналися про конфлікт.
Якщо ви перебуваєте на посаді, яка не передбачає наявність безпосереднього керівника (наприклад, міський чи сільський голова), про конфлікт інтересів потрібно повідомити визначений законодавством орган або НАЗК.
Якщо ж ви входите до складу колегіального органу й під час виконання відповідних обов’язків у вас виник конфлікт інтересів, ви зобов’язані про це повідомити колегіальний орган.
Крок 3. Для того, щоби повідомити про конфлікт інтересів свого керівника або НАЗК, скористайтеся зразками.
У законодавстві не зазначено, у якій саме формі необхідно повідомляти про конфлікт інтересів. Проте НАЗК рекомендує повідомляти про реальний/потенційний конфлікт інтересів у письмовій формі з реєстрацією документа відповідно до існуючої системи діловодства.
Якщо ви повідомляєте про конфлікт інтересів безпосереднього керівника, скористайтеся формою за посиланням.
Якщо ваша посада не передбачає наявності безпосереднього керівника, використайте цю форму повідомлення до НАЗК.
Крок 4. Передайте повідомлення керівнику або надішліть його до НАЗК.
Якщо вам потрібно повідомити НАЗК про конфлікт інтересів, надішліть поштовий лист на адресу бульв. Дружби Народів, 28, м. Київ, 01103.
Зверніть увагу, що публічні особи, на яких поширюються обмеження щодо конфлікту інтересів, повинні дотримуватися чотирьох обов’язкових правил:
- вживати всі заходи, щоби не допустити виникнення реального та потенційного конфлікту інтересів;
- повідомляти про наявність реального чи потенційного конфлікту інтересів;
- не вчиняти дій та не приймати рішень в умовах реального конфлікту інтересів;
- вживати заходи, щоби врегулювати реальний чи потенційний конфлікт інтересів.
Докладніше про конфлікт інтересів можна прочитати за посиланням: https://bit.ly/3van0PJ.
За матеріалами НАЗК.
Як знайти інформацію для заповнення декларації не виходячи з дому?
Кампанія декларування добігає кінця.
Проте, якщо ви ще не встигли подати декларацію, ми нагадуємо, у яких електронних державних реєстрах та порталах можна отримати більшість необхідної інформації.
Не виходячи з дому ви можете скористатися такими вебсайтами:
- Державний реєстр речових прав на нерухоме майно (https://bit.ly/2zeaaIQ) – містить інформацію, яку необхідно зазначити у розділах 3 «Об’єкти нерухомості» та 4 «Об’єкти незавершеного будівництва» декларації;
- Офіційний електронний портал Держгеокадастру (https://e.land.gov.ua/) – містить відомості про власників та користувачів земельних ділянок, які потрібно зазначати у розділі 3 «Об’єкти нерухомості» та 4 «Об’єкти незавершеного будівництва» декларації;
- Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (https://bit.ly/35uO94s) – інформація до розділів 8 «Корпоративні права» та 9 «Юридичні особи, кінцевим бенефіціарним власником (контролером) яких є суб’єкт декларування або члени його сім’ї» декларації;
- Електронний кабінет водія (https://bit.ly/2YyQsSw) – інформація знадобиться при заповненні розділу 6 «Цінне рухоме майно – транспортні засоби»;
- Електронний кабінет на сайті Державної податкової служби України (https://cabinet.tax.gov.ua/) – містить відомості про доходи;
- Портал електронних послуг Пенсійного фонду України (https://portal.pfu.gov.ua/) – містить інформацію про нараховану заробітну плату та пенсію;
- Укрпатент (https://bit.ly/2xxa7Hk) – інформація щодо зареєстрованих патентів на винаходи, корисних моделей, промислових знаків, яка необхідна для заповнення розділу 10 «Нематеріальні активи».
- Агентство з розвитку інфраструктури фондового ринку України (https://cabinet.smida.gov.ua/) – інформація про номінальну вартість цінних паперів, яка необхідна для заповнення розділу 7 «Цінні папери».
Зверніть увагу, що інформація, яка міститься у реєстрах, може бути неповною та періодично оновлюватися.
Нагадуємо, що кампанія декларування 2021 року триває до 31 березня.
За матеріалами НАЗК.
Як декларувати ваші витрати?
На одруження вашого сина ви вирішили подарувати молодій сім’ї новеньке авто? Якщо для його купівлі ви витратили понад 50 прожиткових мінімумів (ПМ), то вам потрібно буде вказати цю інформацію в декларації.
Водночас ці витрати в розділі 14 «Видатки і правочини суб’єкта декларування» декларації вказуються двічі: як видаток, коли ви купили авто (на своє ім’я), та як правочин, коли ви його подарували (за договором дарування).
У яких ще випадках потрібно вказувати видатки в розділі 14 «Видатки та правочини суб’єкта декларування» декларації розповідаємо далі.
У декларації зазначаються відомості лише про ті видатки, яким притаманні одночасно всі 3 ознаки:
- розмір видатку перевищує 50 ПМ (для декларації за 2020 рік 50 ПМ = 105 тис. 100 грн);
- видаток здійснено саме суб’єктом декларування (видатки членів сім’ї не вказуються в цьому розділі декларації);
- видаток був здійснений у звітному періоді.
Які видатки потрібно декларувати?
1) кошти, які ви передали у зв’язку із вчиненням правочину з метою:
- придбати у власність, володіння, користування активів, зазначених у ч. 1 ст. 46 Закону, та/або послуг (наприклад, оплата навчання, лікування, косметичних, туристичних послуг тощо);
- виконати договірні зобов’язання, у тому числі фінансові (не залежно від того, чи є ви боржником чи кредитором за зобов’язанням);
- надати благодійну, матеріальну, фінансову допомогу;
- надати фінансову підтримку політичній партії у формі внеску;
- виконати рішення суду, яке набуло законної сили;
- подарувати (грошові кошти як подарунок);
2) майно суб’єкта декларування (за умови припинення права власності на нього), яке є:
- засобом платежу відповідно до умов договору (наприклад, є предметом договору міни (бартеру);
- матеріальною підтримкою політичної партії у формі внеску;
- вкладом у статутний капітал товариства тощо.
Зверніть увагу, що в декларації типу «кандидата на посаду» розділ декларації «Видатки та правочини суб’єкта декларування» заповнювати не потрібно.
Докладніше про декларування видатків та правочинів можна прочитати за посилання: https://bit.ly/3t6W0ji.
За матеріалами НАЗК.
Як правильно задекларувати ваш кредит?
Якщо в минулому році ви взяли кредит на будівництво власного житла або ж купівлю автівки, то ці кошти вам необхідно зазначити у розділі 13 «Фінансові зобов’язання» декларації.
Про фінансові зобов’язання у вигляді позики (кредиту) зазначаються такі дані: розмір основної суми позики (кредиту) (зазначається в полі «Розмір зобов’язання»); розмір сплачених коштів у рахунок основної суми позики (кредиту); розмір сплачених коштів у рахунок процентів за позикою (кредитом); залишок позики (кредиту) станом на кінець звітного періоду.
Отож, розповідаємо далі, як правильно задекларувати ваш кредит:
- відомості про кредит зазначаються лише якщо його розмір перевищує 50 прожиткових мінімумів (ПМ). У 2020 році 50 ПМ становили 105100 грн;
- потрібно зазначати дані про вид зобов’язання, його розмір, валюту, інформацію про особу, стосовно якої виникло таке зобов’язання, або найменування відповідної юридичної особи та дату виникнення зобов’язання;
- інформацію про валюту зобов’язання потрібно вказувати у відповідній валюті без перерахування у гривню;
- якщо залишок кредиту, який був отриманий у попередньому звітному періоді, станом на 1 січня звітного року не перевищує 50 ПМ, його не потрібно зазначати у декларації;
- у полі «Розмір зобов’язання» зазначається загальний розмір отриманого кредиту у звітному періоді. Якщо зобов’язання за кредитом виникло у попередньому звітному періоді і станом на 1 січня звітного періоду залишок кредиту перевищує 50 ПМ, то у полі «Розмір зобов’язання» зазначається заборгованість по зобов’язанню станом на 1 січня звітного періоду;
- борги по кредитній лінії зарплатної картки вказуються лише, якщо ви або член вашої сім’ї у звітному періоді одноразово скористалися кредитними коштами, розмір яких перевищує 50 ПМ (незалежно від погашення станом на кінець звітного періоду), або залишок заборгованості на останній день звітного періоду перевищив 50 ПМ. За відсутності таких умов розмір коштів, якими суб’єкт декларування/член його сім’ї користувалися протягом звітного періоду, не сумуються. Якщо ви скористалися одноразово кредитними коштами на понад 50 ПМ, то додатково це потрібно зазначити у розділі 14 «Видатки та правочини суб’єкта декларування» як правочин.
Докладніше про декларування кредиту та всіх інших видів фінансових зобов’язань (зобов’язання за договорами лізингу, зобов’язання за договорами страхування та недержавного пенсійного забезпечення тощо) можна прочитати за посиланням: https://bit.ly/3r2Iywl.
За матеріалами НАЗК.
Якщо ви вважаєте, що «продали» авто на підставі довіреності у 2020 році, не поспішайте викреслювати його із вашої декларації, адже такий транспортний засіб усе одно потрібно задекларувати.
Розповідаємо чому та у яких ще випадках автомобіль, який більше вам не належить потрібно декларувати:
Ви «продали» авто на підставі довіреності
Навіть якщо ви передали авто іншій особі на підставі довіреності з правом розпорядження, його потрібно зазначити в декларації. Адже видача довіреності не припиняє права власності особи на майно.
Продаж транспортного засобу, що має ідентифікаційний номер, передбачає відповідне оформлення договору купівлі-продажу цього транспортного засобу, зняття його з обліку, отримання свідоцтва про його реєстрацію. Видача довіреності на володіння, користування та розпорядження транспортним засобом без належного укладення договору купівлі-продажу або дарування цього засобу не є підставою для набуття права власності на транспортний засіб особою, яка цю довіреність отримала.
- Ваш автомобіль викрали
Вибуття транспортного засобу із фактичного володіння та користування власника у зв’язку із незаконними діями третіх осіб (викраденням) не припиняє права власності на це майно. Отже, у такому випадку інформацію про таке майно слід відображати незалежно від його фактичної наявності.
Наведене правило застосовується також тоді, коли викрадене авто було застраховано, а страхова компанія здійснила страхову виплату, і при цьому, за умовами страхового договору, авто станом на кінець звітного періоду не перейшло у власність компанії.
- Ви не встигли розмитнити автівку, яка належить на праві власності третій особі
Нерозмитнений транспортний засіб, який належить на праві власності третій особі, але яким суб’єкт декларування або члени його сім’ї користувалися станом на останній день звітного періоду або протягом не менше половини днів упродовж звітного періоду потрібно декларувати.
Адже в декларації зазначаються відомості про цінне рухоме майно, зокрема таке, що перебуває у володінні або користуванні суб’єкта декларування або членів його сім’ї, незалежно від форми правочину, внаслідок якого набуте таке право.
Докладніше про те у яких ще випадках потрібно задекларувати ваше авто читайте за посиланням: https://bit.ly/3pqwbbI.
За матеріалами НАЗК.
Роз’яснення щодо заповнення розділу 12.1 е-декларації, як правильно внести інформацію про банківські рахунки:
- Потрібно декларувати всі банківські або інші фінансові установи (у тому числі за кордоном), у яких у вас або члена вашої сім’ї є відкриті рахунки.
- Під обов’язок декларування підпадають рахунки відкриті за будь-яким типом (поточні, депозитні, умовного зберігання (ескроу) та ін.). До прикладу, це можуть бути рахунки, які ви відкрили неповнолітнім дітям для здійснення ними розрахунків, або ж рахунки, на які надходять виплати у зв’язку із народженням малюка. Слід зазначити, що рахунки умовного зберігання (ескроу) варто вказувати лише за умови, якщо рахунок був відкритий на ім’я суб’єкта декларування або члена його сім’ї.
- До фінансових установ можуть належати, наприклад: кредитні спілки, недержавні пенсійні фонди, фонди фінансування будівництва та інші юридичні особи, виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг, а у випадках, прямо визначених законом, — інші послуги (операції), пов’язані з наданням фінансових послуг.
- У декларації зазначаються номери рахунків, до яких такі картки видані та не зазначаються номери самих банківських карток. Відповідно номер зазначений на вашій картці не є номером рахунку. Так, наприклад, номери рахунків клієнтів банків формуються за стандартом IBAN.
- Завершення строку дії банківської платіжної картки або завершення (припинення) надходжень на таку картку не тягне за собою автоматичне закриття рахунка у банківській установі (наприклад, у разі завершення соціальних виплат у зв’язку із досягненням дитиною 3-річного віку або припинення надходження заробітної плати у зв’язку із розірванням трудових відносин), крім випадків, передбачених законом або договором.
- Зверніть увагу! Якщо ви інвестували кошти у забудовника, то у вас також може бути відкритий рахунок. Адже відповідно до Закону України «Про фінансово-кредитні механізми й управління майном при будівництві житла та операціях з нерухомістю», система функціонування фонду фінансування будівництва передбачає відкриття управителем рахунку довірителю у системі обліку прав вимоги довірителів ФФБ.
- Для правильного відображення відомостей про наявні рахунки, їхні номери та залишки коштів звертайтеся за інформацією до банківської або іншої фінансової установи, де вони відкриті.
Нагадуємо, що якщо ви або член вашої сім’ї відкриваєте валютний рахунок в установі банку-нерезидента, то ви зобов’язані у десятиденний строк повідомити про це Національне агентство у встановленому порядку, із зазначенням номера рахунка і місцезнаходження банку-нерезидента.
Така можливість уже передбачена в особистому кабінеті в Реєстрі декларацій. Для подання повідомлення потрібно натиснути кнопку «Нове повідомлення про відкриття валютного рахунку».
Докладніше про декларування банківських рахунків за посиланням.
З усіма роз’ясненнями можливо ознайомитися у базі знань НАЗК. Щоб швидко знайти роз’яснення з необхідного питання, ви можете скористатися контекстним пошуком.
За матеріалами НАЗК.
«До відому суб’єктів декларування!
Звертаю Вашу увагу, що у випадку необхідності отримання (ЕДП) електронних довірчих послуг (cтворення, перевірка та підтвердження кваліфікованого електронного підпису чи печатки) слід врахувати існуючі на даний час особливості.
Для отримання ЕДП користувачу необхідно:
- ознайомитись з Регламентом КНЕДП ІДД ДПС (зі змінами) та умовами Договору про надання ЕДП на офіційному інформаційному ресурсі;
- здійснити попередній запис до відповідного відокремленого пункту реєстрації (ВПР) у разі потреби отримати консультацію засобами телефонного зв’язку за номером 56-09-06, починаючи з 8 год. 15 хв. (режим роботи ВПР та засоби зв’язку опубліковані на офіційному інформаційному ресурсі КНЕДП ІДД ДПС у розділі «Контакти». Звертаємо Вашу увагу на те, що попередній запис здійснюється протягом дня на наступний робочий день (рекомендований час попереднього запису з 8 год. 15 хв. до 9 год. 00 хв.);
- підготувати необхідний перелік реєстраційних документів для отримання ЕДП, з яким можливо ознайомитись у розділі «Отримання електронних довірчих послуг» офіційного інформаційного ресурсу КНЕДП ІДД ДПС, обравши відповідну категорію;
- прийти у відповідний ВПР на зазначений час з оригіналами документів для ідентифікації користувача та передачі необхідних для реєстрації документів.
ФІЗИЧНА ОСОБА.
Документи, необхідні для отримання ЕДП фізичною особою:
- заповнена та підписана “Реєстраційна картка для фізичної особи” встановленого зразка, у двох примірниках;
- оригінал та засвідчена копія* паспорта громадянина України (копії 1-2 сторінок, 3-6 за наявності відміток та сторінки з відміткою про реєстрацію місця проживання), або копія з обох сторін безконтактного електронного носія (у випадку наявності паспорта громадянина України виготовленого у формі ID-картки та паперового витягу з Єдиного державного демографічного реєстру про адресу реєстрації місця проживання, або Довідки про реєстрацію місця проживання фізичної особи), або паспорта громадянина України для виїзду за кордон з відміткою про постійне місце проживання в іноземній державі;
- оригінал та засвідчена копія* посвідчення біженця з відміткою про реєстрацію місця проживання, або посвідки на постійне (тимчасове) місце проживання з відміткою про реєстрацію місця проживання, або копія, з обох сторін, безконтактного електронного носія (у випадку наявності посвідки на постійне (тимчасове) місце проживання виготовленої у формі ID-картки та паперового витягу з Єдиного державного демографічного реєстру про адресу реєстрації місця проживання, або Довідки про реєстрацію місця проживання фізичної особи), або паспорта громадянина іншої країни з відміткою про реєстрацію місця проживання із нотаріально засвідченим перекладом на українську мову;
- оригінал та засвідчена копія* документа про зміну прізвища заявника, виданого відповідним державним органом (якщо в поданих документах є невідповідність прізвища);
- оригінал та засвідчена копія* довідки про взяття на облік внутрішньо-переміщеної особи (для громадян, які відносяться до даної категорії осіб);
- засвідчена копія* реєстраційного номеру облікової картки платника податків (ідентифікаційного номера). За наявності у паспорті громадянина України реєстраційного номера облікової картки платника податків, замість копії картки платника податків, може бути подана копія сторінки паспорта громадянина України з відповідною відміткою. Якщо через релігійні переконання фізична особа відмовилась від реєстраційного номеру облікової картки платника податків, додатково подається копія сторінки паспорту з відміткою про таку відмову.
ВАЖЛИВА ІНФОРМАЦІЯ!
*- відмітка про засвідчення копії документа складається зі слів «Згідно з оригіналом», особистого підпису, ініціалів та прізвища, дати засвідчення копії.
За матеріалами НАЗК.
Для врахування суб’єктам декларування!
Найбільш характерні помилки при оформлені е-декларації, що допускаються при заповнені окремих її розділів.
З 2020 року серед головних цілей НАЗК — забезпечити комфортні умови для декларування. Для цього НАЗК уже забезпечило модернізацію Реєстру декларацій, роботу Контакт-центру за телефоном +380442000694, створення бази знань із контекстним пошуком по роз’ясненням щодо декларування та технічну допомогу декларантам.
Також завдяки підвищенню якості повних перевірок декларацій після перезавантаження НАЗК відійшло від практики виявлення технічних помилок до виявлення реальних порушень.
Водночас через технічні помилки автоматична система логічного арифметичного контролю може визначити вашу декларацію як ризиковану. Тоді НАЗК повинне буде розпочати повну перевірку вашої декларації.
Аби Ви не допустили таких типових помилок, розповідаємо про 15 найбільш розповсюджених із них та як їх уникнути.
Помилка № 1 Розділ 3 «Об’єкти нерухомості».
Декларант не зазначає права користування об’єктом нерухомого майна, в якому він та/або член сім’ї зареєстрований, однак не володіє ним на праві власності.
Як виправити: вказати цю інформацію відповідно до роз’яснення, яке вказане за посиланням: — https://bit.ly/2JoQHdI
Помилка № 2 Розділ 11 «Доходи, у тому числі подарунки».
Декларант зазначив себе джерелом доходу замість органу, установи чи організації, яка виплачувала заробітну плату чи інший дохід. Або зазначив себе джерелом доходу, отриманого під час продажу майна, замість вірного джерела — покупця такого майна.
Як виправити: вказати цю інформацію відповідно до роз’яснення, яке вказане за посиланням: https://bit.ly/2MoKQpQ
Помилка №3 Розділ 3 «Об’єкти нерухомості».
Декларант не вказує права користування об’єктом нерухомого майна, в якому він та/або член сім’ї фактично проживає, але не володіє ним на праві власності.
Як виправити: вказати цю інформацію відповідно до роз’яснення, яке вказане за посиланням: — https://bit.ly/2JoQHdI
Помилка №4 Розділ 6 «Цінне рухоме майно — транспортні засоби».
Декларант зазначив державний номерний знак автомобіля замість ідентифікаційного номеру (VIN-коду).
Як виправити: зазначити всю потрібну інформацію у відповідному розділі. Про те, як правильно декларувати транспортні засоби, читайте за посиланням: https://bit.ly/3b7G6zl
Помилка № 5 Розділ 11 «Доходи, у тому числі подарунки».
Декларант зазначив замість нарахованого доходу (з урахуванням податків і зборів) фактично отриманий (без урахування податків і зборів).
Як виправити: вказати коректно цю інформацію. Докладніше читайте за посиланням: https://bit.ly/2MoKQpQ
Помилка № 6 Розділ 3 «Об’єкти нерухомості».
Декларант зазначає права користування приватним будинком і водночас не зазначає про право користування земельною ділянкою під ним.
Як виправити: вказати цю інформацію відповідно до роз’яснення, яке вказане за посиланням: https://bit.ly/3hEhtLY
Помилка № 7 Розділ 3 «Об’єкти нерухомості».
Декларант округлив відомості про загальну площу об’єкта нерухомості.
Як виправити: вказати точні відомості. Докладніше про декларування об’єктів нерухомості за посиланням: https://bit.ly/3hEhtLY
Помилка №8 Розділ 2.1 «Інформація про суб’єкта декларування».
Декларант невірно визначає себе як суб’єкта у переліку осіб, які займають відповідальне та особливо відповідальне становище.
Як виправити: вкажіть цю інформацію відповідно до роз’яснення. Ознайомитися з ним можна за посиланням: https://bit.ly/358Z0BW
Помилка № 9 Розділ 3 «Об’єкти нерухомості».
Декларант датою набуття права на об’єкти нерухомого майна зазначає день укладення правочину, замість дати державної реєстрації такого права.
Як виправити: зазначати інформацію відповідно до державної реєстрації права власності.
Помилка № 10 Розділ 9 «Юридичні особи».
Декларант вказує корпоративні права і не зазначає відповідної інформації в розділі 9 «Юридичні особи, трасти або інші подібні правові утворення, кінцевим бенефіціарним власником (контролером) яких є суб’єкт декларування або члени його сім’ї».
Як виправити: вказати цю інформацію у відповідному розділі. Розповідаємо, як зробити це коректно: https://bit.ly/2KGhov8
Помилка № 11 Розділи 15, 11, 3.
Декларант зазначає певний об’єкт в одному розділі й не зазначає пов’язаної з ним інформації в іншому.
Наприклад, у розділі 15 «Робота за сумісництвом суб’єкта декларування» вказано про відсутність об’єктів для декларування, а в розділі 11 «Доходи, у тому числі подарунки» зазначено відомості про отримання доходів у вигляді заробітної плати за іншим місцем роботи.
Або відображення відомостей про придбання об’єкта нерухомості, але відсутність інформації про укладення відповідного правочину. Чи зазначення подарованої нерухомості в 3 розділі «Об’єкти нерухомості», і відсутність інформації про подарунок у розділі 11 «Доходи, у тому числі подарунки».
Як виправити: вказати цю інформацію в розділі. Ознайомитися із загальними рекомендаціями щодо декларування можна за посиланням: https://bit.ly/38Ys6oR
Помилка № 12 Розділ 13 «Фінансові зобов’язання».
Декларант вказує кошти, які були позичені декларантом третій особі в розділі 13 «Фінансові зобов’язання» (що є неправильним), замість вірного розділу 12 «Грошові активи».
Як виправити: вкажіть цю інформацію у відповідному розділі. Докладніше про декларування грошових активів читайте за посиланням: https://bit.ly/3bayfku
Помилка № 13 Розділ 7 «Цінні папери».
Декларант зазначає відомості щодо загальної вартості цінних паперів, замість номінальної.
Як виправити: вкажіть номінальну вартість цінних паперів. Щодо правильного декларування цінних паперів читайте за посиланням: https://bit.ly/3ofSZLh
Помилка № 14 Розділ 6 «Цінне рухоме майно — транспортні засоби».
Декларант не зазначає відомості про транспортні засоби, які «відчужені» на підставі довіреності, однак фактично лишились зареєстрованими за декларантом та/або членом сім’ї.
Як виправити: вказати інформацію у відповідному розділі.
Помилка № 15 Розділ 12 «Грошові активи».
Декларант вносить відомості про наявний грошовий актив у вигляді готівкових коштів, але не зазначає відомості про інші безготівкові активи, оскільки їх розмір не перевищує 50 прожиткових мінімумів (хоча розмір активів рахується сукупно).
Як виправити: Зазначити відомості про безготівкові активи у відповідному розділі. Докладніше про декларування грошових активів можна прочитати за посиланням: https://bit.ly/3ndp6dh.
Для суб’єктів декларування!
У кінці грудня 2020 року Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) забезпечило модернізацію Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (Реєстру декларацій). Завдяки цьому Реєстр декларацій став зручнішим у користуванні як для суб’єктів декларування, так і для інших громадян.
Серед головних оновлень – можливість подати повідомлення про відкриття валютного рахунку в установі банку-нерезидента в електронному вигляді (наказ від 17.12.2020 № 574/20).
Така можливість уже передбачена в особистому кабінеті в Реєстрі декларацій. Для подання повідомлення потрібно натиснути кнопку «Нове повідомлення про відкриття валютного рахунку».
Зазначимо, що за необхідності суб’єкти декларування можуть подати повідомлення про відкриття рахунку в установі банку-нерезидента ними або членами їхньої сім’ї й у паперовому вигляді.
Довідка. Інформування НАЗК про відкриття валютного рахунку в установі банку-нерезидента передбачено ст. 52 Закону України «Про запобігання корупції».
За матеріалами НАЗК.
З 1 січня 2021 року розпочалася щорічна кампанія декларування, яка триватиме до 31 березня 2021 року.
Суб’єктам декларування у зазначений період необхідно розмістити на офіційному сайті НАЗК «Єдиний державний реєстр декларацій», е-декларацію тип «Щорічна» за 2020 рік!
Нагадую, що перед заповненням е- декларації, на сайті Реєстру, Вам необхідно:
- ознайомиться з роз’ясненнями щодо заповнення декларацій у «базі знань» на сайті НАЗК за посиланням: https://wiki.nazk.gov.ua/category/deklaruvannya/;
- отримати дані від членів сім’ї, що відображаються в декларації;
- отримати довідковий матеріал з фінансових установ та за місцем роботи щодо доходів у 2020 році;
- за необхідності переоформити у відповідних установах електронний ключ для роботи в «Особистому кабінеті» Реєстру;
- за необхідності отримання консультації звернутися до професіонала з антикорупційної діяльності на підприємстві;
- за роз’ясненнями можна звертатись до «Контакт-центру» НАЗК: +38(044)200–06–94. Консультації надаються в робочі дні з понеділка по п’ятницю з 9:00 до 18:00;
- Для отримання технічної допомоги щодо роботи з Реєстром зверніться за адресою support@nazk.gov.ua.
Також для осіб, суб’єктів декларування які впродовж 2020 року втратили зв’язок з підприємством або були переведені на посаду, що не відповідає вимогам ст.. 3 Закону України «Про запобігання корупції», нагадую, про необхідність у зазначений вище період оформити е-декларацію тип «Після звільнення».
Професіонал з антикорупційної діяльності.
«Президент України Володимир Зеленський підписав прийнятий Верховною радою закон про відновлення кримінальної відповідальності за недостовірне декларування. Закон передбачає штрафи і обмеження волі за брехню в деклараціях.
Закон повертає відповідальність за декларування недостовірної інформації і за неподання суб’єктом декларування декларації, яка була скасована рішенням КС. Відповідні зміни вносяться до Кримінального кодексу, Кримінально-процесуального кодексу і закону «Про запобігання корупції», повідомляє прес-служба глави держави.
Угода усуває прогалини в законодавстві, що виникли в зв’язку зі скандальним рішенням КСУ від 27 жовтня, і забезпечує можливість притягнення до кримінальної відповідальності за декларування недостовірної інформації і за неподання суб’єктом декларування декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.
27 жовтня 2020 року Конституційний суд скасував статтю 366-1 Кримінального кодексу України про кримінальну відповідальність за внесення недостовірних даних в електронну декларацію, а також визнав неконституційними повноваження НАЗК з контролю і перевірки декларацій, цілодобовий доступ до реєстру декларацій і моніторинг способу життя.
За результатами роботи Комісії з оцінки корупційних ризиків у діяльності КП ВМР «Вінницяміськтеплоенерго», беручи до уваги зміни внесені впродовж 2020 року до Закону України «Про запобігання корупції», встановлена необхідність перегляду змісту діючої «Антикорупційної програми КП ВМР «Вінницяміськтеплоенерго», а саме Розділу Х «Процедури захисту працівників, які повідомили інформацію про корупційне або пов’язане з корупцією правопорушення». У зв’язку з зазначеним, враховуючи вимоги п. 3 ст. 62 Закону України «Про запобігання корупції», пропонується:
Текст Проекту Антикорупційної програми КП ВМР «Вінницяміськтеплоенерго» (нова редакція), розміщено на веб - сайті підприємства: Розділ «Боротьба з корупцією», вкладка «Антикорупційна програма».
Керівникам структурних підрозділів підприємства до 20 січні 2021 року провести заходи з обговорення Проекту Антикорупційної програми КП ВМР «Вінницяміськтеплоенерго» (нова редакція) в своїх колективах.
При наявності заперечень щодо внесення змін та доповнень до Проекту Антикорупційної програми КП ВМР «Вінницяміськтеплоенерго» (нова редакція), не пізніше 20 січня 2021 року з метою їх подальшого врахування подати на ім`я професіонала з антикорупційної діяльності.
Професіонал з антикорупційної діяльності
З 10 листопада 2020 року буде розпочата робота Комісії з метою проведення комплексу організаційних заходів з оцінки корупційних ризиків в діяльності КП ВМР «Вінницяміськтеплоенерго».
При наявності пропозицій щодо внесення змін та доповнень до Антикорупційної програми КП ВМР «Вінницяміськтеплоенерго» від 14.02.2019 року, а також при наявності інформації щодо потенційно наявних корупційних ризиків в організаційно-управлінських, фінансово-господарських, кадрових та юридичних процедурах діяльності підприємства, прошу Вас повідомляти на «Електрону скриньку» antikor@vmte.vn.ua , або особисто професіоналу з антикорупційної діяльності підприємства.”
Професіонал з антикорупційної діяльності
Кожен українець, іноземець чи особа без громадянства може повідомити про факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень чи інших порушень закону «Про запобігання корупції», Антикорупційної програми.
Такі повідомлення можна надіслати до правоохоронних органів чи спеціалізованих органів, наприклад, НАЗК, НАБУ, НПУ, уповноваженому з протидії корупції за місцем роботи.
Законодавство України розрізняє заявників та викривачів. У чому різниця?
Будь-яка людина може повідомити про корупцію, якщо переконана, що її інформація є достовірною. Але не завжди той, хто повідомив про корупцію, є викривачем.
Викривач – це особа, яка надає достовірну інформацію про корупційне правопорушення, якщо ця інформація стала їй відома під час її трудової, професійної, господарської, громадської діяльності.
Відмінності між викривачем та заявником полягають у тому, що:
1. Закон «Про запобігання корупції» має вимоги до джерела, з якого викривачу стала відома інформація про корупцію.
Джерелом інформації може бути:
• трудова і професійна діяльність – тобто, коли про корупційні правопорушення дізнаються під час роботи,
• господарська діяльність,
• громадська діяльність,
• наукова діяльність,
• проходженням служби чи навчання,
• участь у передбачених законодавством процедурах, які є обов’язковими для початку такої діяльності, проходження служби чи навчання.
2. Викривач володіє фактичними даними про обставини правопорушення: місце вчинення правопорушення, час його вчинення, особу, яка вчинила корупцію. Ця інформація може бути перевірена і підтверджує можливе вчинення корупції. Також можна надавати документи, які підтверджують вчинення злочину.
3. Викривач повідомляє про корупцію, використовуючи передбачені законом способи. Про ці способи йдеться у п. 4 ст..53 Закону України «Про запобігання корупції».
Отже, якщо особа, що повідомила про корупційне порушення, дотрималася зазначених трьох умов, вона вважається викривачем. Якщо ж хоча б один з пунктів не врахований під час повідомлення про корупцію – особа є заявником.
За матеріалами НАЗК.
Професіонал з антикорупційної діяльності».
Що відбувається після того, як Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) завершило перевірку декларації та виявило незадекларовані доходи чи майно?
В НАЗК визначили основні етапи притягнення до відповідальності у разі недостовірного декларування посадовцями значних статків:
Етап 1. Якщо сума невідповідних даних у декларації перевищує 250 прожиткових мінімумів, НАЗК складає обґрунтований висновок про виявлення ознак кримінального правопорушення. Адже за декларування недостовірної інформації на таку суму передбачена відповідальність за ст. 366-1 Кримінального кодексу України.
При визначенні суми недостовірних відомостей застосовується розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановлений на дату подання декларації. Таким чином, для декларацій за 2018 рік сума недостовірної інформації повинна становити понад 480 тис. грн, а для декларацій за 2019 рік – понад 525 тис. грн.
Етап 2. Складений обґрунтований висновок НАЗК направляє за підслідністю до таких правоохоронних органів:
• Національного антикорупційного бюро України;
• Державного бюро розслідувань;
• Національної поліції України.
Етапи 3 та 4. Після цього правоохоронні органи проводять розслідування та, у разі наявності підстав, направляють справу до Вищого антикорупційного суду (якщо справа стосується високопосадовців) або до інших судів.
Етап 5. Якщо після завершення розгляду справи суд визнає особу винною у недостовірному декларуванні, то покарання може передбачати:
• позбавлення волі на строк до двох років, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років;
• громадські роботи на строк від 150 до 240 годин;
• штраф від 2500 до 3000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 42,5 тис. грн до 51 тис. грн).
Також інформацію про особу, яку суд визнав винною, НАЗК вносить до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення (Реєстр корупціонерів).
Крім того, під час перевірки декларації НАЗК може виявити ознаки незаконного збагачення, що може мати наслідком конфіскацію відповідного майна та карається позбавленням волі до 10 років.
Професіонал з антикорупційної діяльності. В.Л. Чепорнюк
Для відому суб’єктів декларування КП ВМР «Вінницяміськтеплоенерго», звертаю Вашу увагу на Розяснення НАЗК від 01.04.2020 року №2 «Щодо застосування окремих положень Закону України «Про запобігання корупції стосовно заходів фінансового контролю», а саме положення;
п.2. Щодо особливостей заповнення декларацій, які подаються у 2020 році.
У деклараціях типів «щорічна», «після звільнення» та «кандидата на посаду» за 2019 рік інформація зазначається відповідно до вимог, визначених у статті 46 Закону в редакції, що діяла станом на 25 вересня 2019 року.<>/p
3 20 березня 2020 р. набрав чинності Закон України № 524-ІХ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв’язку з прийняттям Закону України «Про запобігання корупції». Пункт 53 розділу І зазначеного Закону встановлює, що в деклараціях за 2019 рік інформація зазначається згідно з вимогами, визначеними в статті 46 Закону в редакції, що діяла станом на 25 вересня 2019 року.
Зокрема, у трьох типах декларацій за 2019 рік – «щорічна», «після звільнення», «кандидата на посаду» – не потрібно зазначати:
- унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі суб’єкта декларування та членів його сім’ї;
- належність до національних публічних діячів; зареєстроване місце проживання членів сім’ї суб’єктів декларування;
- об’єкти декларування, які перебували у володінні або користуванні суб’єкта декларування або членів його сім’ї протягом не менше половини днів звітного періоду; членів сім’ї суб’єкта декларування, які спільно з ним проживали сукупно протягом не менше 183 днів протягом року;
- трасти або інші подібні правові утворення, кінцевим бенефіціарним власником (контролером) яких є суб’єкт декларування або члени його сім’ї;
- криптовалюти, що належать суб’єкту декларування або членам його сім’ї;
- банківські та інші фінансові установи, в яких у суб’єкта декларування або членів його сім’ї відкриті рахунки або зберігаються кошти, інше майно (розділ 12.1 декларації).
Водночас такі відомості необхідно зазначати у декларації «перед звільненням», яка подається у 2020 році, а також у «щорічній», «після звільнення», «кандидата на посаду» за 2020 рік та подальші звітні періоди.
З метою отримання консультацій від представників НАЗК з питань оформлення е-декларації, Ви можете скористатись новою послугою «гаряча лінія».
Багатоканальна «гаряча лінія» для допомоги суб’єктам декларування розпочала роботу з 2-го березня 2020 року за телефоном: +38 (044) 200-06-94.
До 1 квітня цього року фахівці НАЗК надаватимуть консультації з понеділка до п’ятниці з 8:00 до 18:00, без перерви.
При оформлені «Щорічної» е-декларації за 2019 рік та заповненні Розділу 12.1, Вам необхідно через банківські установи в яких у звітньому періоді функціонували оформлені на Ваше ім’я (чи зазначених у е-декларації близьких осіб) банківські рахунки, нові міжнародні номера банківських рахунків IBAN, а саме на Поточний рахунок фізичної особи (зарплатний, або для здійснення інших виплат юридичною особою на користь фізичної), Вкладний (депозитний) рахунок та інші відкриті в Українських чи іноземних банках в українській чи іноземній валюті.
Професіонал антикорупційної діяльності В.Л. Чепорнюк
«Національне агентство повідомляє про набуття чинності нової редакції Порядку формування, ведення та оприлюднення (надання) інформації Єдиного державного реєстру осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, затвердженої наказом Національного агентства від 12 грудня 2019 року № 168/19.
З редакції Порядку вилучено норму, яка зобов’язувала суб’єкта декларування при звільненні за власною ініціативою подавати декларацію у день фактичного звільнення.
«Декларація перед звільненням – декларація, яка подається відповідно до абзацу першого частини другої статті 45 Закону не пізніше двадцяти робочих днів з дня припинення діяльності, пов’язаної з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, або іншої діяльності, зазначеної у підпунктах “а”, “в” пункту 2 частини першої статті 3 Закону», – зазначено у чинній редакції Порядку.
Така декларація охоплює період, який не був охоплений деклараціями, раніше поданими суб’єктом декларування, та містить інформацію станом на останній день такого періоду. Останнім днем такого періоду є день припинення діяльності, пов’язаної з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, або іншої діяльності, зазначеної у підпунктах “а”, “в” пункту 2 частини першої статті 3 Закону. Під раніше поданими деклараціями розуміються декларації, що були подані до Реєстру відповідно до Закону.»
За матеріалами НАЗК.Професіонал з антикорупційної діяльності В.Л. Чепорнюк
Звертаю Вашу увагу, що з 01.01.2020 року введені в дію зміни, внесені до частини другої статті 52 Закону України «Про запобігання корупції» (надалі -Закон), щодо підстав подання повідомлень про суттєві зміни в майновому стані та звужено коло декларантів, на яких поширюється вимога щодо подання таких повідомлень, а саме:
- положення щодо подання повідомлень про суттєві зміни в майновому стані застосовуються до суб’єктів декларування, які є службовими особами, що займають відповідальне та особливо відповідальне становище, а також суб’єктів декларування, які займають посади, пов’язані з високим рівнем корупційних ризиків, відповідно до статті 50 цього Закону. (В юридичній особі публічного права до яких належать комунальні підприємства, зазначена категорія посадових осіб відсутня).
Професіонал з антикорупційної діяльності В.Л. Чепорнюк
Довожу до Вашого відому, що в період з 01 січня 2020 року по 31 березня 2020 року проводиться черговий етап подачі е-декларацій, посадові особи (працівники) КП ВМР «Вінницяміськтеплоенерго», які входять до категорії суб’єктів декларування, повинні у встановлений спосіб в зазначений період подати декларацію тип «Щорічна» за 2019 рік.
При необхідності за консультацією та питаннях щодо порядку подачі щорічної електронної декларації Ви можете звертатись до професіонала з антикорупційної діяльності підприємства.
Також інформую Вас, що згідно зі ст. 172-6 КУпАП «Порушення вимог фінансового контролю» передбачено адміністративну відповідальність у вигляді штрафу за несвоєчасне подання декларації.
Професіонал з антикорупційної діяльності В.Л. Чепорнюк
Верховна Рада України ухвалила президентський проект Закону №1010 "Про внесення змін до закону України "Про запобігання корупції" щодо викривачів корупції.
Документ вносить зміни до закону "Про запобігання корупції" стосовно визначення правового статусу викривачів корупції, їхніх прав та гарантій захисту; забезпечення умов для розкриття інформації про корупцію; унормування порядку розкриття викривачем корупції інформації; звільнення від юридичної відповідальності викривачів корупції за розкриття інформації про корупційне або пов'язане з корупцією правопорушення; забезпечення державного захисту викривачів корупції, зокрема захисту їх трудових прав.
Також закон "Про запобігання корупції" доповнили статтею 53-7 "Винагорода викривачу", яка передбачає, що право на винагороду має викривач, який повідомив про корупційний злочин, грошовий розмір предмета якого або завдані державі збитки від якого у п'ять тисяч і більше разів перевищують розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб, установленого законом на час вчинення злочину.
Викривачі можуть претендувати на грошову винагороду за інформацію, якщо розмір хабара або збитків, завданих державі становить не менше 5 000 прожиткових мінімумів (зараз 9,6 млн грн). Рішення про винагороду викривачу ухвалюватиме суд, а сума винагороди становить 10% від предмета корупції, але не може перевищувати розмір 3 000 мінімальних заробітних плат (12,5 млн грн).
Окрім цього, згідно з документом викривач не нестиме відповідальності за повідомлення про можливі факти корупції.
Про факти можна буде повідомляти анонімно до Національного агентства з питань запобігання корупції (НАЗК) на "гарячу лінію" або електронною поштою.
Інформаторам гарантують безкоштовну правову допомогу; захист у разі загрози життю та здоров?ю, відшкодування витрат на адвоката. Закон має підписати президент.»
За матеріалами ТСН
Професіонал з антикорупційної діяльності В.Л. Чепорнюк



