filler image


АНТИКОРУПЦІЙНІ НОВИНИ

комунального підприємства Вінницької міської ради
"Вінницяміськтеплоенерго"

елементи корупції


(2020-10-19) Шановні колеги!


Кожен українець, іноземець чи особа без громадянства може повідомити про факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень чи інших порушень закону «Про запобігання корупції», Антикорупційної програми.

Такі повідомлення можна надіслати до правоохоронних органів чи спеціалізованих органів, наприклад, НАЗК, НАБУ, НПУ, уповноваженому з протидії корупції за місцем роботи.
Законодавство України розрізняє заявників та викривачів. У чому різниця?

Будь-яка людина може повідомити про корупцію, якщо переконана, що її інформація є достовірною. Але не завжди той, хто повідомив про корупцію, є викривачем.

Викривач – це особа, яка надає достовірну інформацію про корупційне правопорушення, якщо ця інформація стала їй відома під час її трудової, професійної, господарської, громадської діяльності.

Відмінності між викривачем та заявником полягають у тому, що:

1. Закон «Про запобігання корупції» має вимоги до джерела, з якого викривачу стала відома інформація про корупцію.

Джерелом інформації може бути:

• трудова і професійна діяльність – тобто, коли про корупційні правопорушення дізнаються під час роботи,
• господарська діяльність,
• громадська діяльність,
• наукова діяльність,
• проходженням служби чи навчання,
• участь у передбачених законодавством процедурах, які є обов’язковими для початку такої діяльності, проходження служби чи навчання.

2. Викривач володіє фактичними даними про обставини правопорушення: місце вчинення правопорушення, час його вчинення, особу, яка вчинила корупцію. Ця інформація може бути перевірена і підтверджує можливе вчинення корупції. Також можна надавати документи, які підтверджують вчинення злочину.

3. Викривач повідомляє про корупцію, використовуючи передбачені законом способи. Про ці способи йдеться у п. 4 ст..53 Закону України «Про запобігання корупції».

Отже, якщо особа, що повідомила про корупційне порушення, дотрималася зазначених трьох умов, вона вважається викривачем. Якщо ж хоча б один з пунктів не врахований під час повідомлення про корупцію – особа є заявником.
За матеріалами НАЗК.
Професіонал з антикорупційної діяльності».

 

2020-10-19 ( До відома працівників підприємства, ділових партнерів та громадськості міста Вінниця! )

З 10 листопада 2020 року буде розпочата робота Комісії з метою проведення комплексу організаційних заходів з оцінки корупційних ризиків в діяльності КП ВМР «Вінницяміськтеплоенерго».

При наявності пропозицій щодо внесення змін та доповнень до Антикорупційної програми КП ВМР «Вінницяміськтеплоенерго» від 14.02.2019 року, а також при наявності інформації щодо потенційно наявних корупційних ризиків в організаційно-управлінських, фінансово-господарських, кадрових та юридичних процедурах діяльності підприємства, прошу Вас повідомляти на «Електрону скриньку» antikor@vmte.vn.ua , або особисто професіоналу з антикорупційної діяльності підприємства.”

Професіонал з антикорупційної діяльності
 

2020-10-19 ( Для відому суб’єктів декларування КП ВМР «Вінницяміськтеплоенерго» )

Що відбувається після того, як Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) завершило перевірку декларації та виявило незадекларовані доходи чи майно?

В НАЗК визначили основні етапи притягнення до відповідальності у разі недостовірного декларування посадовцями значних статків:
Етап 1. Якщо сума невідповідних даних у декларації перевищує 250 прожиткових мінімумів, НАЗК складає обґрунтований висновок про виявлення ознак кримінального правопорушення. Адже за декларування недостовірної інформації на таку суму передбачена відповідальність за ст. 366-1 Кримінального кодексу України.
При визначенні суми недостовірних відомостей застосовується розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановлений на дату подання декларації. Таким чином, для декларацій за 2018 рік сума недостовірної інформації повинна становити понад 480 тис. грн, а для декларацій за 2019 рік – понад 525 тис. грн.

Етап 2. Складений обґрунтований висновок НАЗК направляє за підслідністю до таких правоохоронних органів:

• Національного антикорупційного бюро України;
• Державного бюро розслідувань;
• Національної поліції України.

Етапи 3 та 4. Після цього правоохоронні органи проводять розслідування та, у разі наявності підстав, направляють справу до Вищого антикорупційного суду (якщо справа стосується високопосадовців) або до інших судів.
Етап 5. Якщо після завершення розгляду справи суд визнає особу винною у недостовірному декларуванні, то покарання може передбачати:


• позбавлення волі на строк до двох років, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років;


• громадські роботи на строк від 150 до 240 годин;
• штраф від 2500 до 3000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 42,5 тис. грн до 51 тис. грн).

Також інформацію про особу, яку суд визнав винною, НАЗК вносить до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення (Реєстр корупціонерів).

Крім того, під час перевірки декларації НАЗК може виявити ознаки незаконного збагачення, що може мати наслідком конфіскацію відповідного майна та карається позбавленням волі до 10 років.
Професіонал з антикорупційної діяльності. В.Л. Чепорнюк




2020-04-06 ( Для відому суб’єктів декларування КП ВМР «Вінницяміськтеплоенерго» )

   Для відому суб’єктів декларування КП ВМР «Вінницяміськтеплоенерго», звертаю Вашу увагу на Розяснення НАЗК від 01.04.2020 року №2 «Щодо застосування окремих положень Закону України «Про запобігання корупції стосовно заходів фінансового контролю», а саме положення;

   п.2. Щодо особливостей заповнення декларацій, які подаються у 2020 році.

   У деклараціях типів «щорічна», «після звільнення» та «кандидата на посаду» за 2019 рік інформація зазначається відповідно до вимог, визначених у статті 46 Закону в редакції, що діяла станом на 25 вересня 2019 року.<>/p

   3 20 березня 2020 р. набрав чинності Закон України № 524-ІХ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв’язку з прийняттям Закону України «Про запобігання корупції». Пункт 53 розділу І зазначеного Закону встановлює, що в деклараціях за 2019 рік інформація зазначається згідно з вимогами, визначеними в статті 46 Закону в редакції, що діяла станом на 25 вересня 2019 року.

   Зокрема, у трьох типах декларацій за 2019 рік – «щорічна», «після звільнення», «кандидата на посаду» – не потрібно зазначати:

  •   унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі суб’єкта декларування та членів його сім’ї;
  •   належність до національних публічних діячів; зареєстроване місце проживання членів сім’ї суб’єктів декларування;
  •   об’єкти декларування, які перебували у володінні або користуванні суб’єкта декларування або членів його сім’ї протягом не менше половини днів звітного періоду; членів сім’ї суб’єкта декларування, які спільно з ним проживали сукупно протягом не менше 183 днів протягом року;
  •   трасти або інші подібні правові утворення, кінцевим бенефіціарним власником (контролером) яких є суб’єкт декларування або члени його сім’ї;
  •   криптовалюти, що належать суб’єкту декларування або членам його сім’ї;
  •   банківські та інші фінансові установи, в яких у суб’єкта декларування або членів його сім’ї відкриті рахунки або зберігаються кошти, інше майно (розділ 12.1 декларації).

   Водночас такі відомості необхідно зазначати у декларації «перед звільненням», яка подається у 2020 році, а також у «щорічній», «після звільнення», «кандидата на посаду» за 2020 рік та подальші звітні періоди.

Професіонал з антикорупційної діяльності            В.Л. Чепорнюк

2020-03-10 ( Для відома суб’єктів декларування КП ВМР «Вінницяміськтеплоенерго»! )

З метою отримання консультацій від представників НАЗК з питань оформлення е-декларації, Ви можете скористатись новою послугою «гаряча лінія».

Багатоканальна «гаряча лінія» для допомоги суб’єктам декларування розпочала роботу з 2-го березня 2020 року за телефоном: +38 (044) 200-06-94.

До 1 квітня цього року фахівці НАЗК надаватимуть консультації з понеділка до п’ятниці з 8:00 до 18:00, без перерви.


2020-02-04 ( Щодо зазначення номерів банківських рахунків IBAN при заповненні декларації )

Шановні колеги!

При оформлені «Щорічної» е-декларації за 2019 рік та заповненні Розділу 12.1, Вам необхідно через банківські установи в яких у звітньому періоді функціонували оформлені на Ваше ім’я (чи зазначених у е-декларації близьких осіб) банківські рахунки, нові міжнародні номера банківських рахунків IBAN, а саме на Поточний рахунок фізичної особи (зарплатний, або для здійснення інших виплат юридичною особою на користь фізичної), Вкладний (депозитний) рахунок та інші відкриті в Українських чи іноземних банках в українській чи іноземній валюті.

Професіонал антикорупційної діяльності В.Л. Чепорнюк


2020-01-23 ( Роз'яснення щодо строків подачі декларації перед звільненням )

Шановні колеги!

«Національне агентство повідомляє про набуття чинності нової редакції Порядку формування, ведення та оприлюднення (надання) інформації Єдиного державного реєстру осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, затвердженої наказом Національного агентства від 12 грудня 2019 року № 168/19.

З редакції Порядку вилучено норму, яка зобов’язувала суб’єкта декларування при звільненні за власною ініціативою подавати декларацію у день фактичного звільнення.

«Декларація перед звільненням – декларація, яка подається відповідно до абзацу першого частини другої статті 45 Закону не пізніше двадцяти робочих днів з дня припинення діяльності, пов’язаної з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, або іншої діяльності, зазначеної у підпунктах “а”, “в” пункту 2 частини першої статті 3 Закону», – зазначено у чинній редакції Порядку.

Така декларація охоплює період, який не був охоплений деклараціями, раніше поданими суб’єктом декларування, та містить інформацію станом на останній день такого періоду. Останнім днем такого періоду є день припинення діяльності, пов’язаної з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, або іншої діяльності, зазначеної у підпунктах “а”, “в” пункту 2 частини першої статті 3 Закону. Під раніше поданими деклараціями розуміються декларації, що були подані до Реєстру відповідно до Закону.»

За матеріалами НАЗК.

Професіонал з антикорупційної діяльності В.Л. Чепорнюк


2020-01-09 ( Роз'яснення щодо заповнення повідомлення про суттєві зміни в майновому стані з урахуванням змін до п.2 ст.52 Закону України «Про протидію корупції )

Шановні колеги!

Звертаю Вашу увагу, що з 01.01.2020 року введені в дію зміни, внесені до частини другої статті 52 Закону України «Про запобігання корупції» (надалі -Закон), щодо підстав подання повідомлень про суттєві зміни в майновому стані та звужено коло декларантів, на яких поширюється вимога щодо подання таких повідомлень, а саме:

- положення щодо подання повідомлень про суттєві зміни в майновому стані застосовуються до суб’єктів декларування, які є службовими особами, що займають відповідальне та особливо відповідальне становище, а також суб’єктів декларування, які займають посади, пов’язані з високим рівнем корупційних ризиків, відповідно до статті 50 цього Закону. (В юридичній особі публічного права до яких належать комунальні підприємства, зазначена категорія посадових осіб відсутня).


Професіонал з антикорупційної діяльності В.Л. Чепорнюк


2019-12-27 ( Шановні колеги! )

Довожу до Вашого відому, що в період з 01 січня 2020 року по 31 березня 2020 року проводиться черговий етап подачі е-декларацій, посадові особи (працівники) КП ВМР «Вінницяміськтеплоенерго», які входять до категорії суб’єктів декларування, повинні у встановлений спосіб в зазначений період подати декларацію тип «Щорічна» за 2019 рік.

При необхідності за консультацією та питаннях щодо порядку подачі щорічної електронної декларації Ви можете звертатись до професіонала з антикорупційної діяльності підприємства.

Також інформую Вас, що згідно зі ст. 172-6 КУпАП «Порушення вимог фінансового контролю» передбачено адміністративну відповідальність у вигляді штрафу за несвоєчасне подання декларації.


Професіонал з антикорупційної діяльності В.Л. Чепорнюк


2019-10-22 ( Верховна Рада України ухвалила президентський проект Закону №1010 "Про внесення змін до закону України "Про запобігання корупції" щодо викривачів кор )

Верховна Рада України ухвалила президентський проект Закону №1010 "Про внесення змін до закону України "Про запобігання корупції" щодо викривачів корупції.

Документ вносить зміни до закону "Про запобігання корупції" стосовно визначення правового статусу викривачів корупції, їхніх прав та гарантій захисту; забезпечення умов для розкриття інформації про корупцію; унормування порядку розкриття викривачем корупції інформації; звільнення від юридичної відповідальності викривачів корупції за розкриття інформації про корупційне або пов'язане з корупцією правопорушення; забезпечення державного захисту викривачів корупції, зокрема захисту їх трудових прав.

Також закон "Про запобігання корупції" доповнили статтею 53-7 "Винагорода викривачу", яка передбачає, що право на винагороду має викривач, який повідомив про корупційний злочин, грошовий розмір предмета якого або завдані державі збитки від якого у п'ять тисяч і більше разів перевищують розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб, установленого законом на час вчинення злочину.

Викривачі можуть претендувати на грошову винагороду за інформацію, якщо розмір хабара або збитків, завданих державі становить не менше 5 000 прожиткових мінімумів (зараз 9,6 млн грн). Рішення про винагороду викривачу ухвалюватиме суд, а сума винагороди становить 10% від предмета корупції, але не може перевищувати розмір 3 000 мінімальних заробітних плат (12,5 млн грн).

Окрім цього, згідно з документом викривач не нестиме відповідальності за повідомлення про можливі факти корупції.

Про факти можна буде повідомляти анонімно до Національного агентства з питань запобігання корупції (НАЗК) на "гарячу лінію" або електронною поштою.

Інформаторам гарантують безкоштовну правову допомогу; захист у разі загрози життю та здоров?ю, відшкодування витрат на адвоката. Закон має підписати президент.»


За матеріалами ТСН

Професіонал з антикорупційної діяльності В.Л. Чепорнюк


2019-09-10 ( До відома працівників підприємства, ділових партнерів та громадськості! )

З 1 жовтня 2019 року буде розпочата робота Комісії з метою проведення комплексу організаційних заходів з оцінки корупційних ризиків в діяльності КП ВМР «Вінницяміськтеплоенерго». При наявності пропозицій щодо внесення змін та доповнень до Антикорупційної програми КП ВМР «Вінницяміськтеплоенерго» від 14.02.2019 року, а також якщо Вам відома інформація щодо потенційно наявних корупційних ризиків в організаційно-управлінських, фінансово-господарських, кадрових та юридичних процедурах діяльності підприємства. Прошу Вас повідомляти на «Електрону скриньку» antikor@vmte.vn.ua , або особисто професіоналу з антикорупційної діяльності підприємства”

2019-08-12 ( Декларування майна: світовий досвід, тенденції, факти )

filler image
filler image
filler image
filler image

2019-01-02 ( Електронна декларація 2018 )

Шановні колеги! Довожу до Вашого відому, що у період з 01 січня 2019 року по 31 березня 2019 року розпочато черговий етап подачі е-декларацій, посадові особи (працівники) КП ВМР «Вінницяміськтеплоенерго» які входять до категорії суб’єктів декларування повинні у встановлений спосіб подати особисту Щорічну електрону декларацію за 2018 рік. При необхідності за консультацією та питаннях щодо порядку подачі щорічної електронної декларації Ви можете звертатись до професіонала з антикорупційної діяльності підприємства. Також інформую Вас, що згідно ст. 172-6 КУпАП «Порушення вимог фінансового контролю» передбачено адміністративну відповідальність у вигляді штрафу за несвоєчасне подання декларації. Професіонал з антикорупційної діяльності.

2018-12-17 ( Розпочато заходи оцінки корупційних ризиків на підприємстві )

З 17 грудня 2018 року розпочато проведення організаційно-підготовчих заходів оцінки корупційних ризиків в діяльності Комунального підприємства Вінницької міської ради «Вінницяміськтеплоенерго».